Byt na Chodově jsem prodal nad očekávání. Aukce ukázala, jak silná je poptávka po kvalitních nemovitostech
- Jan Halik
- před 2 dny
- Minut čtení: 2

Prostorný a světlý byt 3+1 o užitné ploše 75 m² v pražském Chodově jsem původně uvedl na trh jako standardní prodej. K této ploše navíc patřila i lodžie a sklepní kóje, což celkovou využitelnost bytu ještě zvyšovalo. Skvělá dispozice, orientace obývacího pokoje na jihozápad, blízkost metra Chodov i Westfieldu – už na první pohled bylo jasné, že jde o nemovitost s velkým potenciálem.
Už po pár dnech inzerce se ukázalo, že zájem kupujících bude výrazně vyšší, než se čekalo. Přestože nabídková cena nepatřila k nejnižším, počet zájemců rychle rostl a prohlídky jsem plánoval v plných blocích. Bylo jasné, že poptávka převyšuje nabídku.
📈 Aukce jako řešení velkého zájmu
V momentě, kdy zájemců bylo více, než byt dokázal „pojmul“, rozhodl jsem se zařadit prodej do aukce. Je to férový a transparentní způsob, jak dát všem stejnou šanci – a zároveň zjistit skutečnou tržní hodnotu nemovitosti.
A přesně to se stalo:
zájemci se začali předhánět,
nabídky postupně rostly,
každý mohl dát svou nejlepší cenu.
Výsledek? I přes vysokou původní nabídkovou cenu se konečná hodnota bytu ještě zvýšila.Finální cena po aukci dosáhla 9,1 milionu korun, tedy 121 333 Kč za m².
A to je mimořádný výsledek, zejména když uvážíme, že průměrná cena v lokalitě je aktuálně 111 828 Kč/m².
Tento konkrétní byt se tak stal za poslední dva roky 3. nejdražším prodaným bytem podobné kategorie v této části Chodova. A to i přesto, že byl pouze po částečné rekonstrukci, měl původní podlahy a byla v něm stará elektroinstalace.
Právě tento kontrast nejlépe ukazuje, jak velkou roli hraje správně řízený proces, prezentace a strategie.
🌟 Proč měl byt na Chodově takový úspěch?
Silné stránky bytu byly jasné:
světlý obývací pokoj orientovaný na jihozápad,
dvě ložnice směrem do klidné části,
prostorná lodžie s výhledem do zeleně,
dům po kompletní revitalizaci,
pár minut od metra Chodov i obchodního centra Westfield,
blízkost Kunratického lesa a výborná občanská vybavenost.
Další, často rozhodující částí ale byla samotná strategie prodeje.
🧭 Dobře nastavená strategie = vyšší cena
U prodejů podobného typu zásadně rozhoduje:
kvalitní prezentace,
precizní práce s poptávkou,
správné načasování kroků,
zkušenost, kdy využít aukci.
Tato kombinace nakonec vedla k výsledku, který předčil očekávání majitele i běžné tržní srovnání.
🤝 Prodej, který jasně ukázal, že zkušenost má hodnotu
Pro mě tento prodej jen potvrdil, že když se s nemovitostí dobře pracuje a proces je veden profesionálně, dokáže oslovit velké množství kupujících – a prodat se za cenu, která by se jinak vůbec nemusela objevit.
Aukce byla správný krok. Zájem byl mimořádný. Cena se zvedla. Majitelé odcházeli spokojení.
Pokud chcete ze své nemovitosti dostat maximum, rád vám s tím pomohu. Když má člověk zkušenosti a správnou strategii, výsledek na sebe nenechá dlouho čekat.
Jan Halík
Realitní makléř
📞 +420 603 377 791
RE/MAX Atrium
Podolská 811/138
140 00 Praha 4 – Podolí
















