Kdo je podle Vás realitní makléř? Podle mne to je profesionál s výbornou orientací na trhu nemovitostí, který musí mít velmi široký záběr znalostí napříč různými obory. Jednou z klíčových oblastí, které musí moderní makléř ovládat je marketing.
Bez kvalitního marketingu se nemovitost vždy prodává velmi pomalu. To způsobí malé množství prohlídek, málo potenciálních zájemců a zvýší tlak na snížení nabídkové ceny. Jaký je ideální postup? Za pomoci velmi pestrého a dynamického marketingu přivést na prohlídky co nejvíce potenciálních kupujících a ideálně mezi více vážnými zájemci způsobit „souboj“, o co nejzajímavější a cenově nejvyšší nabídku.
Cílem marketingu v realitách není jen být na očích lidem, co aktuálně něco hledají, ale být na očích co nejvíce lidem, protože každý může znát někoho, kdo něco hledá.
Jaké kroky v marketingu prodávaných nemovitostí dělám já?
1. Pro každou nemovitost sestavím individuální marketingovou strategii a vydefinuji cílové skupiny potenciálních kupujících.
2. Nespoléhám pouze na jeden komunikační kanál, ale vždy prezentuji prodávanou nemovitost napříč různými off-line a online kanály.
3. Snažím se vždy umístit na nemovitost plachtu nebo jiné grafické a velmi dobře čitelné označení. Kupec se totiž velmi často najde přímo v lokalitě, kde se prodávaný byt, dům nebo komerční objekt nachází.
4. Nespoléhám pouze na realitní portály. Hodně makléřů je schopno nabrat do prodeje řadu nemovitostí, ale vrcholem jejich marketingu je prezentování nabídky na Srealitách a domovském webu jejich realitní kanceláře. A pak se jen čeká a čeká…
5. Věřím efektivitě sociálních sítí. Facebook umožňuje kromě sdílení příspěvků a „lajkování“ také velmi systematické postupy v rámci placených kampaní, příspěvků v zájmových skupinách apod. Jsem toho velkým příznivcem a každá nemovitost v mém portfoliu dostane vlastní porci Facebook kampaní.
6. Promo na sociálních sítích není jen Facebook. Využívám i Google Ads kampaně, a to zejména obsahovou reklamu, která se formou banerů zobrazuje vydefinované cílové skupině či v tematicky příbuzných článcích napříč celým internetem. Nemovitosti v mém portfoliu jsou prezentovány i na sítích Linkedin, Twitter, Instagram, Pinterest a Tumbrl.
7. Až 75% internetových uživatelů si prohlíží nemovitosti z mojí nabídky v mobilu. Proto všechny příspěvky a reklamy vždy připravuji tak, aby na počítači i v mobilu bylo vše ve správném formátu.
8. Kupující dnes nejsou pouze Češi. V ČR a zejména v Praze žije řada dalších národností, jejichž komunity je vhodné s aktuální nabídkou přes sociální sítě oslovit, a to i v jejich rodném jazyce. O promo v anglickém jazyce se starám sám. Na ostatní jazyky vždy spolupracuji s kolegy z naší kanceláře (Ruština, Vietnamština, Ukrajinština).
9. Do marketingu řadím i prezentaci samotné nemovitosti. Vždy je potřeba udělat kvalitní a profesionální fotografie včetně designového aranžmá interiéru. U některých specifických nemovitostí je vhodná i online video prohlídka. Nově se v Remax Atrium zabýváme i interaktivními prohlídkami, které jsou zatím v ČR na začátku.
10. Vše výše zmíněné je marketingové realitní řemeslo, které byste měli od dobrého makléře vyžadovat. ALE, nesmíme zapomenout na samotnou osobnost makléře a jeho osobní vystupování, jednání, obchodní dovednosti, právní znalosti a hlavně spolehlivost. Digitální a jiné nástroje nám přivedou zájemce. Pak ale musí nastoupit makléř z masa a kostí s mozkem v hlavě, který vše umí dotáhnout do konce.
Pokud to vidíte podobně a hledáte realitního makléře, na Barrandově už minimálně jeden, s kterým si budete rozumět, je 😊.
Ozvěte se, pokud potřebujete s něčím poradit.
Máte další nápady na marketingové kroky, které jsem nezmínil ve svém desateru? Pošlete mi je prosím.
Váš barrandovský makléř
Jan Halík
Comments